De HYMER Tramp S 585 heeft alles

Het nieuwe model van de HYMER Tramp S 585 halfintegraal heeft álles. Alle assistsystemen en het rijcomfort van de Mercedes Sprinter. Daarbij de kwaliteit en het wooncomfort van HYMER. En dat ook nog eens voor een verrassend prettige prijs.

HYMER Tramp S overtuigt

Het nieuwe model van de HYMER Tramp S halfintegraal overtuigt. Basisvoertuig is de Mercedes Sprinter met voorwielaandrijving. Hij staat op het originele ladderchassis van de Mercedes Sprinter. Dat heeft als consequentie dat een dubbele bodem niet mogelijk is. Maar het doet niets af aan het geboden rij- en wooncomfort van de combinatie Mercedes-Benz/HYMER. Ook niet aan de afwerking en de geboden ruimte. Die zijn van hetzelfde hoge niveau als bij de andere modellen op Sprinter-basis. De HYMER Tramp S is daarbij standaard voorzien van dieselverwarming en een compressorkoelkast.

PUAL-constructie en een modern en licht interieur in HYMER-kwaliteit

Ook voor de Tramp S halfintegraal gebruikt HYMER de PUAL-opbouwconstructie. Het dak en de sandwichwanden zijn daarbij aan beide zijden met aluminium afgewerkt. Ze zijn houtvrij en geïsoleerd door middel van PU-schuim. Voor de isolatie van de vloer komt daar nog een laag XPS-schuim bij. HYMER geeft zijn Tramp S een modern en licht interieur. Glanzend witte kastkleppen en roomkleurige oppervlakten wisselen elkaar af. Op de vloer een lichte laminaatvloer. Dat contrasteert mooi met de donkere bekleding en de in houttint uitgevoerde tafel en dito keukenblad. En dit alles in de HYMER-kwaliteit, dus zonder rammel of kraak.

Enkele bedden op een lengte van 7,09 meter

De HYMER S 585 is het vierde model in de Tramp S-serie. Het is ook het kortste model van de serie. De Tramp S 585 heeft achterin enkele bedden en is 7,09 meter lang. De spoorbreedte aan de achterkant is bijna extreem te noemen. Dat draagt bij aan een heel hoog rijcomfort. De S 585 is voorzien van een hoekkeuken. Een grote koelkast is binnen handbereik. De badkamer is dankzij de slimme draaiwand om te toveren tot een ruime douchecabine. Deze constructie werkt ruimtebesparend. Zo blijft er veel interieurruimte over op een toch compacte lengte.

Optioneel ook met gasverwarming

De eerder genoemde dieselverwarming en compressorkoelkast zijn standaard. Volgens HYMER is dit gedaan op veler verzoek van de klanten. Gas is er alleen nog om op te koken. Daarom is er ook een kleinere gaskast. Die biedt ruimte aan twee 2,75 kilo-gasflessen. Voor wie het toch liever anders wil, zijn er optioneel een gasverwarming en een absorptiekoelkast verkrijgbaar. Dan is er ook een grotere gaskast aan boord met ruimte voor twee keer een 11 kilo-gasfles. Daardoor is er wel wat minder opbergruimte beschikbaar in de keuken.

Prima prijs-kwaliteit

Het nieuwe model HYMER Tramp S 585 is 30 centimeter korter dan de andere Tramp S-modellen. Dat zijn de 680, de 685 en de 695. Het verschil in lengte zorgt voor een kortere oversteek over de achterwielen. Onder de kap van de Mercedes Sprinter 317 CDI de 2.1 liter diesel met AdBlue. Goed voor een mooie 170 pk. De geboden prijs-kwaliteitverhouding van de HYMER Tramp S 585 is prima te noemen. Geen andere HYMER-camper op Mercedes-onderstel loopt voor een lagere prijs van de band. Hij is er vanaf 85.140 euro.