Interessante

integralen

Van instap tot luxe en veel verschillende indelingen om uit te kiezen. Veel ruimte én comfort. De integraal heet niet voor niets de Koningsklasse.

Weinsberg CaraCore

De Caracore van Weinsberg is wat zijn prijs betreft de beste koop van 2020. Oftewel, heel veel camper voor je geld. Hij is er als 6,99 meter lange 650 MEG. Met enkele bedden of een Frans bed. En als 7,41 meter lange 700 MEG met enkele bedden. Een vierde indeling met achterin een queensbed staat op stapel. Het hefbed voorin boven de zithoek hebben ze gemeen.

Absolute prijskampioen: vanaf 68.740 euro

Basisvoertuig is de Fiat Ducato. Optioneel aan te kleden met o.a. luxere stoelen, de E-Hit fietsendrager en een head-up display. Standaard voorzien van led-koplampen en een trekhaak. Naar de Weinsberg-site.

Frankia Platin I 8400 Plus

Deze Frankia-integraal heeft een rondzit achterin. Desondanks ontbreekt de garage voor de fietsen niet. Basisvoertuig is de achterwielaangedreven Mercedes Sprinter. Pure luxe voor twee. Van de enkele bedden in het elektrische hefbed tot aan het wel zeer riante Raumbad. Maximaal gewicht is 5500 kilo. Dus je hebt er wel een C-rijbewijs voor nodig. De Platin heeft tot aan vier zitplaatsen met gordel.

Basisvoertuig: Mercedes Sprinter 190 pk, zescilinder

De Platin I 8400 Plus is 8,58 meter lang. Hij is 2,30 meter breed en 3,32 meter hoog. Prijs rond de 180.000 euro. Naar de site van Frankia.

Laika Kosmo 909 L

De Kosmo is populair. Dat komt voor een groot deel door zijn gunstige prijs-kwaliteitsverhouding. Maar de 909 L moet het ook hebben van zijn indeling met de langsbanken van de zithoek tegenover elkaar. Basis is de Ducato. De Kosmo blijft ook nog eens netjes onder de 3500 kilo. De lange bedden en ruime stahoogte zijn prettig voor langere mensen.

Bedden van ruim 2 meter lang

De Kosmo 909 L is 7,41 meter lang, De banken zijn erg breed. Lekker ruim zitten. Nadeel is het opstapje bij de cabine en de badkamer. De Kosmo kost zo'n 77.000 euro. Naar de site van Laika.

Hymer B MasterLine 880/890

De integraal B-klasse MasterLine is sinds vorig jaar de nieuwe topserie van Hymer. Basis is de Sprinter Triebkopf met voorwielaandrijving. Daar zit het Hymer-AL-KO SLC chassis aan vast. Laag gewicht, ruime dubbele bodem. De 880 – 8,89 meter lang – heeft een tandemas. Hij is precies een meter langer dan de 780. Van die extra meter profiteren de zitgroep en het bad. De 890 is precies negen meter.

C1 rijbewijs nodig

Beide MasterLines zijn 2,35 breed en 2,96 meter hoog. Maximaal totaalgewicht is 5500 kilo. Aan laadvermogen geen gebrek. De garage kan 350 kilo aan. Vanaf zo'n 130.00 euro. Naar de site van Hymer.

Bürstner Elegance 910 G/920 G

Ook het vlaggenschip van Bürstner – de Elegance – staat nu op een Mercedes Sprinter. Het is daarnaast de eerste camper die standaard is voorzien van het nieuwe revolutioniare toiletsysteem iNDUS van Thetford. Er is keus uit een indeling met enkele bedden of een queensbed. De Elegance heeft een geïsoleerde en verwarmde dubele bodem. Hij kan daardoor prima mee op de wintersport.

Speciaal hefbed zakt omlaag en schuift naar voren

Bijzonder is het hefbed dat voorin boven de zithoek hangt. Het zakt niet alleen elektrisch omlaag, maar schuift daarbij ook naar voren. Richting de voorruit. Voor extra ruimte. Reken op 133.00 euro. Naar de Bürstner-site.