Dethleffs Aero

De nieuwe caravanserie van Dethleffs heeft een bekende naam: Aero. Ter ere van de 90ste verjaardag als jubileum-edition. Design met een actiepakket.

Nieuwe look

De naam Aero gebruikte Dethleffs zo'n tien jaar geleden al. De Aero van nu is een moderne toercaravan. Fris en chique. Met een aantrekkelijke prijs-kwaliteitsverhouding. Hij ademt betrouwbaarheid en kwaliteit. Voor jonge en jong-gebleven reizigers, aldus de fabrikant. We zien een vloeiende vormgeving en een opvallend interieurdesign. Deze compacte toercaravan komt beschikbaar in vijf indelingen.

We schrijven 1931. In het Duitse Allgäu bouwt een fabrikant van zweep- en skistokken zijn eerste caravan. Hij wil ­­– als hij op zakenreis gaat – namelijk zijn gezin kunnen meenemen. Het is het begin van de huidige camper- en caravanfabrikant Dethleffs.

Jubileum Edition

De Aero is een jubileummodel en wil dat ook weten. Het jubileumpakket bestaat o.a. uit 17 inch lichtmetalen wielen en een gladde buitenbeplating. In de extra brede toegangsdeur zit een raam. Voor en achter designelementen. Een disselafdekking en een extra Midi Heki dakluik. Ook zitten er stabiele uitdraaisteunen onder.

Het interieur kenmerkt zich door een fris en fraai afgerond meubelconcept. Het doet modern, luchtig en licht aan. Het schept een comfortabel ruimtegevoel. We zien tweekleurige meubelfronten en contrasterende details. Een lichte houtsoort in combinatie met witte kastdeuren en -kleppen. Wil je de Aero winterbestendig maken, dan kun je optioneel kiezen voor het wintercomfortpakket.

Veel te kiezen

De Aero is aantrekkelijk geprijsd. Desondanks is er heel wat te kiezen. Zo kun je de caravan helemaal naar je hand zetten. De Aero is al chique van zichzelf. Daarbij kies je uit drie stofferingen. Er komen vijf verschillende indelingen beschikbaar. Stuk voor stuk met een populaire indeling. Alleen maar bestsellers. De modellen zijn 2,30 meter breed. De lengte loopt uiteen van 6,34 tot 7,51 meter.

De serie begint met de 410 QS. Deze heeft een dwarsgeplaatst tweepersoonsbed voorin. De 470 ER heeft een Frans bed met daarnaast de badkamer. Achterin een ruime rondzit. De 500 QSK is het familiemodel bij uitstek. Voorin een tweepersoonsbed voor de ouders. Achterin een stapelbed voor de kinderen. De 510 en 520 ER hebben enkele bedden.

Wie jarig is trakteert

De Aero-modellen hebben een maximaal toelaatbaar gewicht van 1.200 tot 1.400 kilo. Dat is afhankelijk van de indeling op te waarderen tot 1.500 of 1.800 kilo.

“Niet zonder mijn gezin!”, besloot Arist Dethleffs in 1931. Hij bouwde de eerste caravan en noemde hem woonauto. Bij Dethleffs – inmiddels onderdeel van de Erwin Hymer Group – staat het gezin nog steeds centraal. Dat zien we in de slogan 'vriend van het gezin'.

De prijzen voor de Aero beginnen bij 19.990 euro voor de 410 QS. De 470 ER kost 20.990. De 500 QSK is er voor 21.490. De 510 en 520 ER kosten respectievelijk 21.490 en 22.490 euro. Het klantvoordeel voor dit jubileummodel ligt rond de 3200 euro.